Victor Vega - ROJO TROPICAL No 2 Caratula.jpg

Víctor Vega

 

Victor Vega graduated in Social Communications and Journalism from Universidad de la Sabana. He currently works as a teacher of the Animation Workshop, the chair of History of Animation and the Laboratory of Animation for Television in Visual Arts and Social Communication at the Pontificia Universidad Javeriana. For several years, he worked in the Workshop of Master Carlos Santa as assistant director in the film "The Dark Forest" (1995); producer of field, draftsman and creative in the realization of cabezotes animated for Signal Colombia; camera operator in the series filmed in cinema "Painting with Time"; artist, draftsman, colorist and creative in "The Strange Omen of Leon Prozak" (2010). At the end of the 90's he worked as an advisor and director of the animation studio Delfín Estudio and in the animation for the documentary "No Derecho" by Martha Marín. He has made several shorts in several techniques, among them films painted and drawn on 16mm and 35mm tape (Fragment No 1 and Tropical Red No 2) besides the films "Drops" (2002) and "Essays of a lost time" (2012). The first in drawing and Chinese ink on paper and the second in mixed media.

 

 

Graduado en Comunicación Social y Periodismo en la Universidad de la Sabana, actualmente se desempeña como profesor del Taller de Animación, la cátedra Historia de la Animación y elLaboratorio Animación para Televisión en las carreras de Artes Visuales, y Comunicación Social de la Pontificia Universidad Javeriana. Trabajó durante varios años en el Taller del Maestro Carlos Santa como asistente de dirección en la película “La Selva Oscura”(1995); productor de campo, dibujante y creativo en la realización de cabezotes animados para Señal Colombia; operador de cámara en la serie filmada en cine “Pintando con el Tiempo” ; artista, dibujante, colorista y creativo en “Los Extraños Presagios de León Prozak ”(2010). A finales de los años 90 trabajó como asesor y director del estudio de animación Delfín Estudio y en la animación para el documental “No hay derecho” de Martha Marín. Ha realizado varios cortos en diversas técnicas, entre ellas películas pintadas y dibujadas sobre cinta de 16mm y 35mm(Fragmento No1 y Rojo tropical No 2) ademásde las películas “Gotas” (2002) y “Ensayos de un tiempo perdido” (2012). La primera en dibujo y tinta china sobre papel y la segunda en técnicas mixtas.

 

Programs this artist is included in:
“CAMERA-LESS”: DIRECT ANIMATION IN LATIN AMERICA